søndag 4. september 2011

SLIK STÅR DET TIL:

Alt fint i Brasil.
Det eneste er at Sao Luis er en veldig fattig by, derfor kan det være farlig for en utvekslingsstudent å gå alene.
Jeg har tendenser til å føle meg litt som en fange i mitt hus her, for å gå utenfor piggtrådgjerdet alene er bare å glemme. Jeg får lov å ta bussen alene, men å gå til bussen får jeg ikke lov til, som kan bli litt problematisk. Jeg har også to andre utveklsingsstudenter som bor rett ved meg (7 min å gå), men dit må jeg få min hushjelper til å følge meg, og så høflig som jeg er, vil jeg ikke spørre henne hele tiden!
Og mine vertsforeldre kjører meg gledelig rundt hvor jeg vil, men ikke hele tiden, siden de jobber til klokken 8 på hverdagene. Derfor er jeg litt "stuck".
Jeg tror alt dette forandrer seg når jeg kan mer portugisisk, for hvis jeg går meg bort kan jeg spørre hvor jeg skal osv. Jeg tar jo tross alt bussen med Ida (bare oss to "gringas") hver torsdag til portugisisk kurs!
Jeg føler meg klar til å klare meg alene, må bare vise vertsforeldrene mine at jeg er klar.

I dag (LØRDAG) klokken 07:30 hadde jeg 5 prøver på skolen.. Her har vi skole mandag til fredag og prøver hver lørdag, flott ikke sant? Vel, jeg kan ikke akkurat si at det gikk bra... men jeg forstod masse og har virkelig tro på at dette kan gå bra!

Neste uke (klokken 03 onsdag morgen) skal jeg til Carolina med noen av de andre utveklsingsstudentene. En nasjonalpark med fossefall og krystallklare laguner, gleder meg masse! Skal være der fra Onsdag til Søndag.

Jeg har gjort masse kult, her er noen flere bilder!
En regnskog jeg besøkte. En plankesti på en myr. 

Fine edderkopper var det der også.

Legg merke til de vakre, rød fuglene.

En annen park jeg besøkte. 

Singin' in the rain! Slikte regnskur varer i ca 5 til 10 min. 

Stranden med den kjente: "Jesus" brusen som de bare har i Sao Luis.

Sushi med vennene mine fra skolen, Sören fra Tyskland og Jéssica fra klassen min.
Vennene mine fra klassen, Jèssica, Jessica, Joice og Felipe. 

Jessica x

1 kommentar: