torsdag 29. september 2011

KAN DET VÆRE HJEMLENGSEL?

Vel, den nye livsstilen (som vil si å ha veldig lite frihet nå i begynnelsen) har fått meg til å savne Oslo.
Min vertsfamilie er veldig bekymret for at jeg skal gå utenfor huset (don't blame them, et nytt land og nytt språk, ikke så gøy å gå seg bort her..) og synes det er fint å holde meg inne. Men jeg må jo luftes innimellom, dermed tilkalte jeg Via Mundo så vi kunne prate om dette problemet (+ et annet stort tema som har bekymret meg, nemlig religionen til familien, men det er mer privat og holdes unna bloggen desverre).
Etter dette møtet har jeg fått friheten til å ta både buss (kun før klokken 17) og taxi! I am freeee at last!


Må innrømme jeg savner denne lille gutten en del da...

Som sagt så har det fått meg til å få litt hjemmelengsel, men når denne følelsen lusker seg inn tenker jeg bare på alt det morsomme jeg har foran meg her i Brasil! (skal til Rio og Amasonas!!) Og hvor utrolig herlig følelsen er når man er på stranden og bader i blått, salt, varmt hav og alt er uvirkelig, jeg er i BRASIL!



Så har jeg meldt meg inn i prosjektet for å samle penger til et barnehjem her og skal besøke dem hver måned, og det er virkelig noe å glede seg til. Disse barna har gått igjennom så mye vondt og kan enda smile som om livet deres var perfekt. Vi burde alle lære av dem.

(bilde: Carol fra barnehjemmet, Casa da Familia)

For de som er interessert i å gi penger til dette barnehjemmet, så skal jeg skrive et innlegg om prosjektet så snart som jeg får tid til å gi grundig med informasjon!

Jessica xx

3 kommentarer:

  1. Det er bra du fikk ordnet opp i det! Kan ikke vente til å se bilder fra Amasonas!
    Helene xx

    SvarSlett
  2. Stå på Jessica! Både du og Helene er super tøffe!
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  3. Håper du har det bedre nå! Glad i deg, sunshine :)

    SvarSlett