mandag 19. september 2011

HVERDAGEN BEGYNNER

Det er to fag som alle på skolen min må ta, Functional Skills, og Associated Studies. Det er bare 1 time i uken, og ikke mye lekser. Jeg har hittil bare hatt Associated Studies, som er litt som norsk (men selvsagt på engelsk ja). I timene skal vi skrive alt fra essays til CV, og lære om punktsetting etc. Siden dette er et fag vi må ta, er det ganske mange som er ganske negativt innstilt til det. Men læreren min beviste at dette var høyst nødvendig, ved å ha en liten “gloseprøve”. Hun sa ordene separete, privilege, definitely, necessary, receive, og klassen skulle skrive de rett. Vi var mellom 20 og 30 stykker i klassen min, og ingen klarte å få 5 riktige. Gjennomsnittet lå nok på 3… Jeg synes resultatet var overraskende dårlig, men på en side føltes det litt beroligende å vite at disse elevene som har engelsk som morsmål også gjør feil med språket. 

Legger med noen av Isabel sine bilder fra langhelgen

Torsdag
Første gang på Tesco, hvor de har alt


Thumbs up for ny bil!
 Lørdag
Været er utrolig skiftende her! Gikk fra paraply til solbriller på 5 minutter

Plutselig var ikke støvler noe godt valg likevel...
The Embankment


Vi ser ofte folk som trener her når vi går hjem fra skolen. Veldig idyllisk i sol!
Da vi kom hjem begynte det å lyne og tordne. Tordenværet varte i 10 minutter før solen så vidt tittet frem igjen og resulterte i en fiiiin regnbue!

Alle husene er like!


I dag startet jeg med fag på skolen, ferien er offisielt over! Dagene er lange her, i dag var jeg på skolen fra 09:00 til 16:30! Både i associated studies, sosiologi og business studies fikk vi utdelt "bibler" (hefter) med stoff for det neste halvåret, og i tillegg får vi tekstbøker i løpet av uken. Så nå er det bare å begynne å lese!

Helene xx

2 kommentarer:

  1. Håper dagen var bra!!!
    I LOVE YOUR CLOTHES, spesielt alt det du hadde på de første bildene med hatten !

    Jessica x x

    SvarSlett
  2. Hei! Dere har en morsom blogg, siden innleggene blir så forskjellige! Kan dere mer om skolen og hvordan den er i forhold til Norge? Vil på utveksling men det blir ikke før 2014, så har ikke bestemt hvor!
    Hilsen Marie

    SvarSlett