torsdag 8. september 2011

UPDATE FROM BEDFORD

Hei dere!
Jeg dro fra Norge 26. august, og 13 dager, 1 flytur, 1 London tur, 1 Cambridge tur, 1 Milton Keynes tur, x antall kopper te, 3 kaffer på Starbucks, 3 bursdagskaker, og 1 kinotur senere har jeg det fortsatt ganske bra!

Morgenen søndag 28. august kjørte alle utvekslingsstudentene som skulle til mitt område sammen fra London i en minibuss. På bussen var jeg ganske sliten, var spent på å møte vertsfamilien og litt trist for at ikke helgen med de andre Speak studentene kunne vare litt lenger. I 13 tiden var vi fremme i Bedford, og der sto vertsforeldrene mine, Liz og Ben, og deres yngste datter Pamela og ventet på Isabel og meg. Det var veldig rart å møte noen du har tenkt så mye på de siste månedene, men ikke er i nærheten av å kjenne. Men det gikk kjempebra, og vi lo masse allerede da.

Da vi kom “hjem” var den ene vertsbroren min, Mickey her, og han så friidrett og Formel 1 på TV. Familien er veldig sportsinteressert og Euro Sport er på hele tiden. Jeg er egentlig ikke noe glad i å se på TV, men engasjementet til familien når de ser sport er utrolig, og siden jeg ikke har så mye annet å gjøre har jeg sett litt med dem. Samme kveld som vi kom var det Manchester United – Arsenal, og siden alle i familien er Manchester United fans, unntatt Ben, som er Arsenal fan, var det ganske morsomt da MU vant 8-2…

Vertsøsknene mine er veldig morsomme. Jeg har møtt 5 av 6; Yvonne, som er eldst bor i Geneva. Akkurat nå er det bare Pam og Lizzie som bor hjemme, men de flytter snart de også for å studere. Men Mickey, Benji og Jane er innom ofte, og de er utrolig morsomme og ler hele tiden!

Isabel

Priory Country Park ligger 5 minutter fra der vi bor


Priory Country Park

Priory Country Park
Mormor & Bestefar og Farmor & Farfar, håper dere har fått postkortene!

Isabel i hagen

Jeg har kommet til kapittel 3 i den norske historieboken, flinkflink

Vertsmoren vår, Liz, har tatt oss med litt rundt i Bedfordshire, blant annet til Danish Camp i Willington. Vi gikk tur langs elven som var der, og der kom det flere båter som det faktisk var litt størrelse på.
Danish Camp, Willington 
En overraskende stor båt i jungelen i Willington.
X5 heter min favorittbuss her i England. Om jeg tar den den ene veien ender jeg etter 55 minutter opp i Cambridge, tar jeg den den andre veien, ender jeg etter 2 timer opp i Oxford! På veien er det også andre stopp, som for eksempel Milton Keynes.
Isabel og jeg har tatt den til Cambridge og Milton Keynes allerede, og jeg kommer nok til å dra tilbake begge steder! Cambridge, fordi det var en vakker by, Milton Keyner på grunn av det store shoppingsenteret!

Cambridge


Cambridge

Cambridge
Punting, Cambridge
Isabel i Cambridge
Cambridge
I går var Isabel og jeg på skolen og møtte noen lærere. Vi var ganske spente, men med en gang vi møtte damen i resepsjonen slappet jeg helt av. Alle vi møtte var utrolig hyggelige, og rektor sa at alle elevene i klassen hennes gledet seg til å se om jeg kom til å bruke gummistøvler hver dag, for det hadde den norske studenten gjort i fjor!
På fredag skal vi tilbake en liten tur igjen, for å møte klassen, og mandag, tirsdag og onsdag er det "taster sessions". Det betyr at vi skal ha timer med valgfagene våre i 20-30 minutter. Første ordentlige skoledag er 19. september, og jeg gleder meg utrolig til å komme i gang!! Trodde timene skulle starte 12. september, og synes at det da ble for lang ferie.. 

Helene xx

2 kommentarer:

  1. Gøy å høre om starten av oppholdet ditt, og gleder meg til resten! Knuseklem fra Marte:)

    SvarSlett
  2. Hei LÆNE!
    Har ikke fått kortet ditt enda... fint å lese om hvordan du har det.
    Mormor og Bestefar

    SvarSlett