mandag 26. september 2011

1 MONTH!

I dag har jeg vært akkurat 1 måned i England, og det føles kjemperart! Det kjennes ut som om jeg har vært her en evighet, men kom i går. Altså vanskelig å beskrive det med tid...

Er veldig overrasket over at jeg ikke har hatt noe hjemlengsel enda! Så for meg at jeg kom til å lengte mye hjem, men det har jeg ikke gjort i det hele tatt. Selv om jeg savner familien, vennene mine og alt hjemme har jeg ikke hatt ett eneste øyeblikk hvor jeg har villet hjem. Føler jeg går rundt å venter på at kultursjokket skal inntreffe, men det er nok bedre å nyte perioden akkurat nå....

Jeg trives veldig godt i vertsfamilien, de er veldig snille. Frem til forrige uke bodde jeg her sammen med vertsforeldrene mine Liz og Ben, og deres barn Lizzie og Pammy, og Isabel da selvsagt. Men nå er både Lizzie og Pam dratt på universitetet, så det er bare Isabel og meg igjen. 

Skolen går fint, liker fagene mine kjempegodt! Jeg tar Sociology, Business Studies, Government & Politics og GCSE Maths. Lærerne er veldig flinke og jeg skjønner det meste i timene. Er litt mer usikker når jeg gjør oppgaver i timene og gjør lekser, for da må jeg tenke mer. Får hele tiden spørsmål om engelsken min har forbedret seg, og for å være helt ærlig føler jeg ikke det. Men det er mye lettere å gå bort å snakke med folk enn der var i starten, da jeg var litt usikker på engelsken min. Så språket går mer flytende. 


Bildet tok jeg i London, du ser så vidt 10 Downing Street bak alt sikkerhetsopplegget. I morgen har jeg G&P test i statsministere fra 1979 til i dag (må vite litt om alle valgene) og selvsagt også navnet på alle medlemmene i The Cabinet (alle ministrene). Wish me luck!


Jeg har det supert!

Helene xx

4 kommentarer:

  1. Så fint du har det supert! Lykke til med G&P testen. Hørtes ut som det faget krever mye pugging...

    Papps

    SvarSlett
  2. Lykke til (hvis det ikke er forsent). Du er flink:))
    Marte xx

    SvarSlett
  3. Godt å høre at du har det fint. Klem Bente

    SvarSlett