lørdag 25. februar 2012

PANCAKE DAY

På tirsdag var det Pancake Day her i England! Pancake Day er alltid på Shrove Tuesday (Fetetirsdag), dagen før Ash Wednesday (Askeonsdag). Og det er egentlig akkurat det samme som fastelavnens søndag; man skal spise opp alt av sukker, smør, mel og egg før fasten begynner, men det er selvsagt med pannekaker og ikke med boller. Dagen er veldig stor her i England, og det var pannekaker alle snakket om på skolen.


Denne uken har jeg hatt skikkelig vår-stemning, det er skikkelig fint! Jeg elsker å stå på ski og jeg er litt misunnelig på Norge som har vinterferie og sne, men når temperaturen er oppe i 16 grader og himmelen er blå, i februar, skal jeg ikke klage på noe! En i klassen min møtte faktisk opp i shorts og T-skjorte på skolen, det synes jeg var ekstra sprekt, men det sier litt om temperaturen! Været i England er veldig skiftende, så kan kanskje ikke ta våren for gitt helt enda, men deilig er det!

Vertsfaren min er fra Kamerun, og vært år i februar/mars pleier han å dra tilbake og besøke venner og familie. Så på torsdag dro han, og skal være borte i en måned! Så nå blir det ekstra stille i huset en periode fremover, håper på mye besøk av vertssøsknene mine, for de er så hyggelige.

Nå skal jeg ut og nyte våren med Helene! Blogges senere

Helene xx

2 kommentarer: