søndag 20. mai 2012

17. MAY


17. mai ble i år feiret i London, hvor ambassaden og Sjømannskirken hadde ordnet til et arrangement i Southwark Park. Jeg er vant til å feire i overfylte Oslo sammen med mange tusen isspisende og russekortsamlende barn, endeløse restaurantkøer og ikke minst mange kjente, smilende ansikter. Så jeg skal innrømme at jeg ikke hadde ordentlig 17. mai følelse. Men utrolig koselig var det likevel, og jeg kom i veldig godt humør av å snakke masse norsk, se at så mange hadde på se bunader og alle flaggene som var stasjonert både i hendene på folk og utenfor flere restauranter over hele London. Jeg gikk rundt med et lite flagg selv og det var morsomt å se hvor mange som sa «Gratulerer med dagen!» eller «Is it Norway’s National Day or anything??».














Litt på ettermiddagen møtte jeg min halvt norske halvt engelske venninne Poppy i South Kensington! Da jeg bestemte meg for å utveksle i England lagde vi mange planer om å møtes ofte, men jeg har ikke sett henne på evigheter!! Such a shame… Men vi hadde det utrolig utrolig fint og bena mine var fortsatt slitne da jeg våknet opp dagen etter.


 Helene xx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar