fredag 23. desember 2011

I'M DREAMING OF...

..a white Christmas. Her i Bedford kommer det nok ikke sne før i januar/februar, og om vi er heldige ligger den i en eller to dager! Utetemperaturen er oppe i 12 grader, og i går så jeg to stykker som gikk med shorts!! Men allikevel har jeg litt christmas spirit, det er grenser for hvor mye jeg kan få når en så tradisjonfylt høytid feires så annerledes.

De siste dagene har det vært fullt hus her, med masse familie på besøk! Da passet det veldig fint at varmen streiket da det var som kaldest ute.. Vi fikk låne noen ovner fra noen venner av vertsfamilien så vi hadde det varmt nede, men oppe derimot! Heldigvis fikk rørleggeren tak den delen vi trengte etter to kalde netter med to dyner, stor genser og varmeflasker, og nå er det som normalt igjen! Engelske hus er ikke kjent for å være best isolert.

Men dagene har vært kjempefine, med mye revision, pepperkakehus-pynting, siste julegaveshopping, kino og lek med min nye venninne Ellinor på 5 (Helena I wanna play princesses...) som snakker engelsk, fransk og italiensk flytende! Hun er forresten også på vei til å lære seg spansk.

Når man er vant til hjemmelaget pepperkakehus er dette fra Lidl ganske trist


I morgen er det julaften, tenk det!! Det blir veldig annerledes i år og jeg gleder meg til å oppleve det, men også veldig rart å tenke på at familien min nok pynter juletreet til julemusikk og julekaker mens jeg skriver dette, og at snart kommer Grevinnen og hovmesteren på TV og jeg teller ikke hvor mange ganger hovmesteren snubler over tigerhodet.


Dette må være den fineste julereklamen! Jeg føler meg litt som denne skjønne gutten akkurat nå, gleder meg veldig til å oppleve engelsk jul og å komme hjem til Norge igjen! 

Merry Christmas everyone! 

Helene xx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar