fredag 19. august 2011

ONE WEEK LEFT

Wow som tiden går! Nå har jeg kun én uke igjen i Norge før jeg reiser med de andre Aspect studentene til London 26. august! Silje og Anne-Berit fra Aspect skal reise sammen med oss, og på Heathrow vil vi bli møtt av Speak teamet (organisasjonen i England), og tatt med til Brunel University, hvor vi skal bo den helgen. Hensikten er at vi skal bli kjent med både Speak teamet og andre utvekslingsstudenter, for meg blir det mest spennende å møte hun jeg skal dele rom med de neste 10 månedene, Isabel. Vi skal også gå igjennom regler og det blir tid til alle mulige spørsmål, og også sightseeing i London. Søndag blir vi tatt med til vertsfamiliene våre, det blir veldig spennende.

Har begynt å tenke på hva jeg skal pakke ned i kofferten, som ikke bør veie mer enn 20 kg… Har funnet ut på posten sine hjemmesider at det verken er så dyrt eller tar lang tid å sende pakker til utlandet med posten, og det passer perfekt ettersom jeg skal til et land med fire årstider og kalde hus.
Trykk på bildene, så blir de større


Som alle i Speak sier: We do have shops in England. Jeg har jo til og med TopShop i byen min jo, men allikevel, pakking har aldri vært min sterkeste side og jeg har alltid størst koffert.
For ett år siden hjalp jeg bestevenninnen min å pakke til sitt opplevelsesrike år i California, og synes det var lett å ekskludere tre par jeans og fire gensere (noe hun er glad for nå). Lett å pakke selv? Nei. Jeg pakker jo 20 kg når jeg skal på ferie i to uker!

Jeg gru-gleder meg veldig. For et år siden var jeg såå klar for å reise, men nå som avreisen nærmer seg har jeg flere “hva-er-det-jeg-gjør??” tanker. Jeg gleder meg egentlig til alt, bortsett fra at jeg vet at jeg kommer til å savne familie og venner utrooolig mye.

Den siste uken skal selvsagt brukes på alle de herlige personene i mitt norske liv! Er det alt for tidlig å glede seg til å se dem igjen allerede før jeg har reist?

Helene x

1 kommentar:

  1. Oj- nå er det bare en uke igjen, gitt. Jeg har begynt å pakke litt, og det er kjempevanskelig! Har nå 14 kg, og har nesten ikke pakket 1/4 av lista mi engang. Så dette blir ikke lett. Jeg vurderer å ta med meg en håndbagasjekoffert eller sende nedover, som du skriver om.

    Jeg har veldig mange "Hva-er-det-jeg-gjør??"-tanker. Men samtidig kribler det i hele kroppen. Jeg gru-gleder meg veldig- miksede følelser.

    Jeg og gleder meg til å se dem igjen, haha.

    Skal nå nyte den siste uka- og så sees vi :)

    SvarSlett