torsdag 7. juni 2012

JUBILEE WEEKEND IN LONDON

På fredag landet endelig familien og bestevennfamilien på engelsk jord, og gjensynsgleden var stor selv om det "bare" var 7 uker siden jeg så de sist. Før jeg reiste tenkte jeg en del på hvordan bursdagen min kom til å bli, det å feire 18 årsdagen min med andre enn min ordentlige familie hadde jeg egentlig ikke så veldig lyst til. Så derfor passet det veldig fint at de kom!





 Vi fikk gjort mye på en helg, som begynte med musikal, the Lion King. Jeg så den første gang da jeg var 10 år, men da skjønte jeg selvsagt ikke alt som ble sagt. Kostymene derimot gjorde stort inntrykk og jeg har siden hatt lyst til å dra tilbake... De var enda bedre enn jeg husket dem, det var utrolig flott.












På grunn av Queen Elizabeths Diamond Jubilee, ble shoppingen gjort sammen med flaggende engelskmenn og under Union Jack bannere. Veldig koselig å gå rundt å titte og spise lunch ute i de timene vi var heldige med været. 









Jeg var så heldig å få Coldplay billetter i bursdagspresang av bestevennfamilien. Så lørdag kveld dro vi til Emirates Stadium og hadde det helt utrolig gøy! Det var helt magisk stemning og jeg er såååå glad for at jeg fikk være med... Tuuuuusen takk!


Jeg fikk bursdagssangen to ganger; da klokken fylte 12 i Norge satt jeg kliss våt i en overfylt London taxi, og da den fylte 12 engelsk tid satt jeg i baren på hotellet og drakk champagne, akkurat slik jeg hadde sett for meg at det var å bli 18 år...




For aller første gang hadde jeg regn på bursdagen min, skikkelig deprimerende! Men da himmelen åpnet seg var det nok bedre å feire inne på restauranten Zuma enn å feire som Queen Elizabeth med parader på River Themes... Maten var fantastisk og dessert-overraskelsen utrolig utrolig fin!











Søndag kveld dro alle unntatt Mamma hjem. Vi fikk gjort mye på en helg men tror vi alle ble enige om at når Justine skal feires neste år må det bli i en uke, minst! NYC?

Helene xx

1 kommentar:

  1. Gratulerer så mye med dagen som var! Bra du koste deg! Jeg skal til Montana neste år og må nok feire 18 årsdagen min der... Litt rart! Fin blogg

    SvarSlett