mandag 12. mars 2012

THE SUN ON SUNDAY & RESULTS DAY

Været i går var helt fantastisk, 17-18 grader og strålende sol! (Sikkert fordi Anniken er så søt og snill, da får man jo fint vær på bursdagen sin). Hele formiddagen satt jeg i hagen i shorts og singlet, det var så deilig! Da jeg møtte Helene litt på ettermiddagen tok jeg på meg sommerkjole og jordbærsolbrillene mine (som Helene hater), og syklet forbi titalls glade og sommerkledde Bedfordians. Bleke ben? Oh yes, men da er jo løsningen å være i solen. Det kommer ikke så godt frem på bildene, men temperaturen var utrolig deilig.












Torsdag 8. mars var det Results Day her i England, dagen vi alle har ventet på siden januareksamenene! Den siste uken var jeg utrolig nervøs og onsdag klarte jeg virkelig ikke å konsentrere meg på skolen, da jeg visste at læreren min visste alle resultatene mine... Jeg, som egentlig aldri husker drømmene mine har drømt om eksamen flere ganger, fra at jeg strøk, til at jeg ikke møtte opp til eksamen...

Heldigvis møtte jeg opp, for jeg fikk B i både Sociology og Government & Politics! Er veldig fornøyd med det, selv om jeg skal innrømme at det er ganske veldig irriterende å være 2 marks fra en A.. Men siden dette bare var 40 % av min totale AS karakter har jeg fortsatt mulighet til å få en A til sommeren! Fingers crossed

Eksamenene i England er jo ganske forskjellige fra i Norge, og her er det bare eksamenskarakteren som teller, det er ingen lærere som vurderer deg. Det er skolen man går på som bestemmer om man har eksamener i januar. Om man ikke har det har man to eksamener i mai/juni. Eksamenene varer som regel i fra 1 til 2 timer, så da man prestere. Om det er noen som lurer på hvordan eksamenene ser ut kan dere se januar eksamenen i G&P fra 2011 her og januar eksamenen i Sociology fra 2011 her.

I dag fikk jeg også svar på Associated Studies eksamenene mine, hvor det enten var å bestå eller stryke, og jeg besto! Så nå trenger jeg heldigvis ikke å gå til den timen lengre. Synes egentlig at eksamenen var ganske enkel, men over halvparten strøk, og engelsk er morsmålet deres...

Helene xx

4 kommentarer:

  1. Herlig Helene.
    Gratulerer med supre resultater på skolen.Jeg er stolt av deg :-)
    Det ser jo bare helt herlig ut med sommerklær og søte små sko...... men vi skal ikke klage for vi hadde 14 varme grader i går og nesten all snø er nå borte.
    Gleder meg til neste innlegg fra deg. Take care - klem Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja det er utrolig deilig! Skal innrømme at det har blitt litt kaldere igjen de siste dagene, men det går mot sommer!

      Slett
  2. Woow! you look smashing! savner deg Helene! du aner ikke hvor mye :( Det her heldigvis ikke såå lenge til jeg ser deg og da blir du 18!!! da kan du kjøre bil, og når du kommer hjem kan du kjøre meg, hvor enn jeg vil dra! hehehehehehe, nei men håper virkelig at du koser deg i det fine været og at vi kan skype snart! begynner å bli en stund siden <3

    Love u, hilsen din søte lille juss

    SvarSlett
    Svar
    1. Min søte lille Juss, du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å se deg lovely, blir så fint! Skype veldig snart! xxx

      Slett