søndag 18. mars 2012

ST. PATRICK'S DAY IN LONDON

I går var Helene og jeg i London igjen! Vi skulle egentlig møte Linn og Marte, men det endte med at ingen av de kunne, så da ble det bare oss to. Det regnet en del, men vi hadde det veldig koselig uansett! 17. mars feires St. Patrick's Day, til minne om skytshelgenen St. Patrick. Det er også Irlands nasjonaldag. I London var det mange grønnkledde irer ute og gikk, med store grønne hatter og hansker! Mange av pubene hadde også pyntet med irske flagg og grønne ballonger.

Covent Garden





Notting Hill


Covent Garden, igjen





China Town

Middag i Bayswater

Det var ikke bare grønne hatter det var tett mellom i London i går, men også folk som gikk med blomster i kurver som det sto Mum på! I dag er det nemlig Mother's Day her i England, og det er veldig stort! Skal innrømme at jeg synes det var vanskelig å plukke ut kort til vertsmor blant alle "Number 1 Mum" og "Best Mum in the history of the world" kortene, for etter 7 måneder i vertsfamilien føler jeg meg fortsatt ikke helt hjemme. Før jeg dro håpet jeg jo, som alle andre utvekslingsstudenter, at det skulle bli en familie jeg kom til å holde kontakten med i mange år fremover, men jeg vet ærlig talt ikke hvor ofte vi kommer til å høre fra hverandre etter at jeg setter meg på flyet tilbake til Norge om under tre måneder(!!). De er alltid hyggelig og snille mot meg men det er ikke mange dype samtaler for å si det sånn!

Men dagene fremover kommer nok til å bli veldig koselige allikevel, for nå er det snart påskeferie og da kommer nok 5 av vertssøsknene mine innom. Jane kom i går hjem for helgen og Pammy har også begynt sin 4 ukers påskeferie. Det er alltid hyggelig når de er hjemme, for de er både morsomme og hyggelige alle sammen!

Helene xx

1 kommentar:

  1. Misunnerlig! Håper du nyter hvert øyeblikk av London!!

    SvarSlett