søndag 8. mai 2011

ORIENTERINGSMØTE

I går var det orienteringsmøte med Aspect, og det var ganske interessant! Jeg møtte noen jeg kjente fra før av, men for det meste var det bare nye mennesker der!

Det var lederen for Aspect, Silje, som holdt møtet, og med seg hadde hun tidligere utvekslingsstudenter, moren til en som er på utveksling nå, en australsk jente som er på utveksling i Norge (hun er på jakt etter en ny familie!) og Sam, som er lederen i England.

I år er det litt nye regler for oss som reiser til England, og de fikk jeg bekreftet på møtet! For eksempel kan vi ta i mot besøk etter 1. november (for andre land 1. februar), og vi kan også dra hjem til Norge etter 1. november (altså man kan dra hjem i julen). Dette anbefales ikke, men et alternativ kan være å feire jul først i Norge, og så i England.

Vi gikk også gjennom reglene, og det er ganske strengt! Vi må melde fra overalt hvor vi drar, hvem vi skal med og hvorfor, helst en uke i forveien. Så det blir nok ingen spontanturer til London likevel. Det er egentlig veldig forståelig, siden det er Aspect som har ansvaret for oss når vi er ute.

Jeg snakket litt med Sam, og hun fortalte at familien min var veldig hyggelig, og selv om bare ett av barna bor hjemme, kommer de andre på besøk ofte, de er veldig sosiale så det er alltid noe som skjer i huset. Hun fortalte også at den ene vertsbroren min er profesjonell fotballspiller, noe pappa og broren min synes var veldig kult! Jeg har enda ikke fått svar fra vertsforeldrene mine, men har fått kontakt med min tyske vertssøster Isabel!

Dette er den fiiine vesken vi skal reise med, sånn at alle studenter og ledere kan kjenne oss igjen!



Nå merker jeg at jeg begynner å bli syk, noe som passer veldig dårlig i og med at det er flere prøver denne uken, og trekking til skriftlig eksamen på fredag. Krysser fingrene for at det går fort over!

Bilde fra Ginas bursdag, hurra hurra!
Helene x x

1 kommentar:

  1. Jeg skal også reise til England med Aspect/Speak :)
    Vi treffes vel vi da :-) (Det er forresten bare 3 mnd, 2 uker og 3 dager til vi reiser til London! hehe) Spennende :)
    -Karin

    SvarSlett