onsdag 30. mars 2011

LIFE IS EITHER A DARING ADVENTURE OR NOTHING

..sa Helen Keller. Jeg trenger verken å lære meg ett helt nytt språk (heldigvis, er ikke like god som Jessica i fremmedspråk!) eller tilpasse meg en kultur som er helt annerledes enn den norske, som Jessica må, men allikevel kommer det nok til å bli en stor forandring for meg å komme til England, og det er mye å forberede seg på! Jeg ble nesten redd da jeg fikk bunken med søknadspapirene sendt hjem i posten, og det tok lang tid å fylle den ut! Skolen måtte fylle ut noen papirer, fastlegen min fylte ut noen papirer, helsestasjonen fylte ut noen papirer, mamma og pappa fylte ut noen papirer, og jeg fylte ut mange papirer! Nå er jeg heldigvis ferdig med det skriftlige, og tok min 2. Hepatitt A + B vaksine i dag. Neste dose er om 5 måneder, som betyr at jeg må ta den i England. Skal kanskje skaffe vertsfamilie selv, men hvis det ikke går er det bare å vente til Speak har funnet en familie til meg.
Jeg er sikker på at jeg kommer til å lære masse dette året, og det kommer til å bli veldig spennende! Tenker mye på hvor tøff jeg synes jeg selv er, men så tenker jeg på Jessie, og hun er tøff hun! Jeg trodde henne nesten ikke første gang jeg hørte om Brasil-planene hennes, så jeg er kjempeglad og stolt av henne for at hun tør å gjennomføre dem, for hun kommer til å få det helt fantastisk, og kommer til å lære så utrolig mye! Det handler bare om å tørre, og jeg tror man kommer til å få veldig mye igjen for å være utvekslingsstudent, uansett hvor i verden man bestemmer seg for å reise!

Helene x x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar