onsdag 30. mars 2011

TUDO BEM COM VOCE?

Tudo bem com voce? er Portugisisk for: Hvordan har du det? Og er en av mange ting jeg har lært meg å si på Portugisisk! (For de spesielt intereserte så uttaler man Tudo bem com voce slik: “tutto beng ko voose”).

Jeg har vært på mitt første språkkurs! Med det første synes jeg det var veldig vanskelig å uttale ordene riktig, ettersom bokstavene byttet “lyd” etter hvor de stod i setningen, for eksempel ble R’en i Radio til H og O’en i Radio til U! Men som min fantastiske lærer sa, så er det noe man lærer seg fort og når man først har lært de forskjellige uttalene på ordene blir resten lett (håper jeg virkelig..)!

Tenkte kanskje å tilføye at jeg ikke kunne/kan noe portugisisk fra før av og jeg skal gå på en Portugisisk skole i Brasil, dermed er det lurt å starte med språket tidelig. Fysikk, kjemi og biologi på et ukjent språk er ikke bare bare! Men det skal nok gå bra. Så til dere som vurderer og reise til et land med et ukjent språk: gjør det! Dere for mye igjen for det, det er jeg sikker på.

Jessica x x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar