fredag 14. oktober 2011

DAILY LIFE

Tiden flyr, og alle tidligere utvekslingsstudenter sier at månedene etter jul går mye fortere enn månedene før! Det får meg til å føle at jeg har dårlig tid allerede! Veldig rart at det bare er en uke igjen til høstferien, half term. Har jo akkurat startet på skolen! Gleder meg masse til Edinburgh!!

Bildeveggen min i bakgrunnen!
Den engelske skolen er relativ vanskelig, og det er enda vanskeligere når engelsk ikke er morsmålet ditt og du ikke vet noe om faget ditt! Mange av de engelske elevene har jo allerede en GCSE i faget, så de vet det grunnleggende.

Allikevel går skolen veldig bra. Vertsmoren min sier at de engelske skolene elsker å ha utvekslingsstudenter, for de jobber hardere enn de engelske studentene. Jeg synes nivået på elevene er ganske høyt, og diskusjonene i særlig Government & Politics og Sociology er veldig interessante! Men jeg skjønner også hva min vertsmor mener; jeg brukte uvirkelig lang tid på å gjøre sosiologilekser på søndag, var kjempevanskelig! Så kommer jeg på skolen på mandag, og minst halve klassen har ikke gjort de, for de forsto ikke språket i spørsmålet. Tenk på meg da!!

Jeg begynner å få venner på skolen, og det er veldig hyggelig! Jeg har egentlig aldri vært alene i friminuttene, men nå er det sånn at jeg har noen som venter på meg utenfor klasserommet og tekster meg og spør hvor jeg er! Har ikke vært med noen på fritiden enda, men håper det kommer etterhvert!

Jeg har bare bøker og folders i 4 av fagene mine, men skolevesken er alltid tung! Dette er stabelen vi har fått utdelt hittil. Og som dere ser bruker de ikke vanlige skrivebøker her, men alle må ha en ring folder i hvert fag. Noe som er veldig bra for systemet, men tar utrolig mye plass!




Fredager begynner jeg ikke på skolen før 1:10pm, så i dag har jeg vært hos legen og tatt min siste dose med Hepatitt A+B vaksine. I Norge betalte jeg 5-600 kr for hver dose; her fikk jeg det gratis! Thumbs up
For å registrere meg både på skolen og hos legen har jeg fylt ut en del papirer. Blant annet veldig detaljert om rase og alkoholproblemer!




Det har forresten ikke regnet siden forrige bloggpost heller. Støvlene mine er kun brukt én gang!

Klem Helene xx

2 kommentarer:

  1. Thumbs up for bra blogg innlegg:) <3 <3

    SvarSlett
  2. Fine, fine Helene! Jeg blir rett og slett veldig rørt, jeg! Store, flotte, nydelige jenta! Kos deg, nyt og forsyn deg av livet i England! Stor klem fra Lena

    SvarSlett