tirsdag 5. april 2011

AVREISEDATO

Nå har jeg mottatt 2. informasjonsbrev fra Aspect, og jeg har fått avreisedato! Alle England studentene drar fredag 26. august, og skal tilbringe helgen sammen i London! Det blir spennende! Alt blir så mye mer virkelig når man har en dato å forholde seg til, nå kan jeg begynne å telle ned!

På skolene i England er det vanlig med skoleuniform helt opp til Sixth Form, som er det trinnet jeg skal gå på, og som for meg skal tilsvare 2. klasse på videregående, og som er forberedelse til universitetet for de engelske studentene. Allikevel har de flere steder strenge dress codes som må følges, så det blir spennende å se om skolen jeg skal gå på har det. Hvis det er like strengt som på bildene under tror jeg nok ikke det er så mye av klærne jeg går med her hjemme som kan brukes! Jeg fant de på hjemmesiden til en skole noen venner av meg skal gå på. Det blir nok en utfordring å finne klær som faktisk er fine men som allikevel passer inn i dress code, men jeg synes det allikevel høres ganske morsomt ut!


Ellers er det ingenting nytt, har sett at det er ganske mange som har fått vertsfamilier allerede, men tror det kan ta litt tid før jeg får min, siden jeg egentlig hadde håpet på å finne en vertsfamilie selv. Men sånn som det er nå ser det ikke ut som at det går allikevel.

Helene x x

1 kommentar: