tirsdag 7. juni 2011

AMSTERDAM

Endelig er skriftlig eksamen og alle prøver over! Onsdag 1. juni dro jeg til Amsterdam med familien for å feire at jeg i praksis er ferdig med 1. klasse, bursdagen min, og ja, vi bare koste oss masse rett og slett. Har aldri vært der før, men jeg elsket byen! 750 000 innbyggere, og 600 000 sykler. Tok bilder av halvparten av dem.. Lurer på hva det er med meg, som får lyst til å flytte til alle stedene jeg besøker! Oslo blir så utrolig liten og fattig sammenliknet med andre byer ute i verden. Jeg virkelig elsker å reise, og har planer om å besøke alle verdens land før jeg dør!






Så har alle Speak studentene som skal til England forhåpentligvis fått en mail fra Sam, som er lederen for Speak i  England. Der var det vedlagt studenthåndboken, som vi også skal få i printet utgave når vi ankommer England 26. august. Her sto det masse informasjon, noe jeg visste fra før, men også mye nytt. Alt fra grunner og "symptomer" til kultursjokk, til hvem som gjør hva i Speak.

Nå sitter jeg med søknaden om stipend fra lånekassen. Har endelig fått godkjennelse av skolen, rådgiver har hatt så mye å gjøre nå på slutten av året at jeg ikke har fått den før nå. Det var visst mange flere som skal reise enn skolen hadde trodd på forhånd. 28 elever reiser på utveksling, og 32 elever reiser med skolen til Bath i 4 måneder, så det er ganske mange som reiser ut!

Helene x x

6 kommentarer:

  1. Herlige bilder!! (ett bilde minner meg om Ålesund, haha)
    Ser ut som en fantastisk by! Vi får besøke alle verdens land sammen :)
    Klem fra J x x

    SvarSlett
  2. Så kul header! Anbefaler dere Explorius og Aspect?=)

    SvarSlett
  3. Sv: Takk! Helene som har laget den! jeg er veldig fornøyd med Explorius siden jeg skal til Brasil, men det kommer helt ann på hvor du skal! De er flinkere i forskjellige land :) Hvilken land tenkte du på?

    Jessica

    SvarSlett
  4. Jeg er hittil fornøyd med Aspect/Speak, de fant en vertsfamilie til meg ganske raskt, og har kommet med nyttig informasjon. Informasjons brevene har kommet ganske sent i forhold til hva de har sagt, men ellers bra! Kan sikkert skrive mer om organisasjonene når vi kommer i situasjoner hvor vi faktisk trenger hjelp fra de.

    Helene

    SvarSlett
  5. Jeg har litt lyst til å dra til Argentina eller Chile, hvis ikke blir det Storbritannia eller Spania. Litt usikker som dere skjønner! Men det er bra å høre, er en stund til jeg skal dra uansett så for følge med dere! Men lykke til:)

    SvarSlett
  6. høres spennende ut! Jeg vet at Explorius har et bra opplegg i Argentina i hvert fall, vet ikke helt hva Aspect har der. Du bør absolutt reise i hvert fall! Jeg var innom mange andre land før jeg landet på Brasil! (både Australia, Tyskland, Storbritania ++)
    Ja, du må bare følge med og send gjerne mail hvis det er noe du lurer på! :)

    SvarSlett